lördag 10 december 2011

' big yellow taxi

Jag vet precis när det hände. Jag har till och med bilder från den kvällen. På två timmar hade jag gjort ett beslut. Du var aldrig där och när du väl var så vandrade dina tankar någon annanstans. När vi satt i bilen och du körde så var det som om jag satt där själv. Du var i din egna lilla värld och jag hittade aldrig dit. När vi var tillsammans så var vi aldrig tillsammans. Vi var i samma rum men vi pratade inte samma meningar. Jag satt och småpratade med människor som mer var intresserade av att sitta och flörta än att ha en riktig konversation.

Jag lät dem flörta med mig. Ibland tyckte jag han borde titta på mig som de andra tittade på mig. Han såg aldrig att där var människor som ville vara i hans skor. Han var ju så fokuserad på att höras och synas att han missade det som hände mitt framför ögonen på honom.

Jag minns det som om det var igår. Ibland känns det som om att de faktiskt var det. När jag fick en reaktion. Som om att han insåg att jag kanske inte riktigt har henne där jag trodde. För en sekund trodde jag att han skulle bli rädd, rädd för att mista mig. Han bara fortsatte leva i sin värld och stängde mig ute.
Han brukade ligga och hålla om mig, ändå skaka jag av kyla. I månader gick jag och tippade på tå av rädsla att göra fel. Så bestämde vi oss för att umgås var för sig. Det var då det hände.

Folk skrattade, såg och lyssnade på vad jag hade att säga. Det gjorde dem ingenting att jag hade andra åsikter. Det spelade ingen roll om jag ville sitta och prata en hel kväll istället för att ställa mig upp och dansa. Det spelade absolut ingen roll. Så satt han där, han som gjorde att jag tog ett beslut.

Det tog mig en vecka, sedan hade jag packat ihop alla mina saker. Inte ens då var han närvarande. Två veckor senare hade han gått tillbaka till andra vanor.. Nu, nu vill jag bara gå ut skolan och inte bli lämnad mer.

För det känns som alla killar jag någonsin har älskat aldrig sett mig, aldrig lyssnat och inte brytt sig när jag gått min väg. Så nu när jag ska ha en muntligredovisning om evig kärlek... så har jag ingen tro kvar.


100402.

Hittade en gammal text från förra året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar