fredag 21 januari 2011

' fint men hårt arbete

Ingen sa någonsin att det var lätt att vara i ett förhållande. Det är inte lätt när du är fjorton och det blir inte lättare ju äldre du är. Även om man lär sig av sina misstag så finns det dussin med misstag till att göra. Även det som känns så rätt, kan vara så fel. Jag anser att ett förhållande är ett heltidsjobb, ett jobb man borde vilja jobba på för att nå lycka. Det gäller att ge och ta och ibland är det ett helvete. Ett helvete att inte någon förstår vad du menar, ett helvete när man inte är sams. Ett helvete när man vill två olika saker.

Sen kommer stunderna värda ett helvete. Stunderna då man skrattar så att man har ont i magen. Stunderna när allt faller på plats. När man vill göra samma saker och livet är så enkelt och simpelt. Ju äldre jag har blivit desstu mer har jag lärt mig. Lärt mig att man inte alltid kan få sin vilja igenom och framförallt säga ifrån när någonting är fel. För ett stort misstag är att inte säga något och när du gjort det tio gånger så exploderar det den elfte.

Framför allt inse att om han inte hade velat vara med mig så hade han inte varit det. Bara för han pratar med en annan tjej så betyder det inte att han ska lämna mig nästa dag. Samt att ett ex är ett ex för en viss anledning. Det är viktigt att komma ihåg att man är ett team, ett team som arbetar tillsammans för att få den andra att må bra. Ett team som jobbar för att nå de bästa stunderna tillsammans.

Ett förhållande är inte alltid en dans på rosor, ibland är den en dans med svåra steg. Så länge det är värt att jobba på det, så sluta aldrig. Ibland kan jag bli helt galen så arg jag är, sen tänker jag efter och inser att det inte är hela världen. Att jag hellre lever med det än lever utan det.

Så ingen sa att det skulle vara lätt att vara i ett förhållande, fast med Hampus är jag redo att kämpa för våra dåliga dagar och spara alla våra bra dagar. För när de finns fler bra dåliga dagar än dåliga då är jag redo att ge allt jag har.

För ingen gör mig lyckligare än denna killen.
Så även om det känns som en off dag idag, så vet jag att imorgon är en ny dag och den akn bli hur bra som helst.

Jag älskar dig. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar