onsdag 24 november 2010

' Viktigt

Idag föll jag tårar till Glee, alla som vet vad Glee är förstår att det inte riktigt är en serie man gråter till. Fast jag fick inte tårar för det var sorligt (eller det var det) Fast mer för det var så fint. De visade hur viktigt det är att stå upp för andra människor. Jag ler lite för igår visade Rebecca mig något jag hade skrivit i hennes vännerbok. "Vad är du mest rädd för" - Att bli mobbad.

Jag kan ärligt säga att jag har lust att klå upp varje liten skitunge som retar andra ungar. Det kan göra mig så arg att jag vet inte vad. Vi levar på 2000-talet vem fan bryr sig om något är gay nu för tiden? Jag förstår inte att folk fortfarande mobbar personer som inte är EXAKT som hela jävla Sverige. Eller att man ens har mage att reta någon för dess kläder, utseende eller annat. Jag skulle allvarligt känna mig som en usel förälder om jag får ett barn som mobbar andra.

Människor tänker inte på att bara småsaker kan få hela någons värld att resa. Bara de där skratten bakom ryggen, de där viskandet och de där jävla fula pekfingrarna. Jag kommer inhåg när jag började sjuan och de retade en kille från vår by. De var alla äldre än mig men jag kunde faktiskt inte sitta där. För det var som de retade mig, så ont gjorde det att se den här killen må så dåligt. Jag vet att jag sa ifrån och fick ett helvete för det fast det var värt det. För det slutade iaf den dagen att reta honom.

En människa kan inte förändra en hel värld men den kan fan göra skillnad. Så när jag såg Glee idag och hur det ställde upp för rätten att få vara som man vill! Så börja jag gråta, för jag tycker det är viktigt att få va vem man vill! Att få älska vem man vill och klä sig precis som man vill. För världen är som finast när vi inte är lika. Det är våra olika sidor som kompletera varandra. Så tycker iaf jag!

(jag är inte guds bästa barn, jag har också gjort fel val i livet, allt jag menar på så länge vi inte vågar säga ifrån är vi precis som dem. Dem som mobbar!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar