tisdag 9 november 2010

' all you need

Jag antar att jag är precis som alla andra mänsklig. Så precis som alla andra blir man osäker. Det skrattretande är väl att jag blir osäker dagen när man fått en kärleksförklaring? Det är dagen då jag blir osäker på mig själv. Idag kan jag skrattar åt det, för det är bara dumt.

Jag har haft tur, världens tur faktiskt. För jag har hittat någon som klarar av att man blir osäker och gör en till världens lyckligaste och säkraste. För det är inte det lättaste att leva med mig. Det vet jag mycket väl om.

För jag tycker inte man ska säga att man tycker om någon för mycket för då blir det uttjatat och man slutar tro på det. Fast den dagen man slutar säga det varje dag, då blir jag osäker. Då tror jag att de plötsligt slutat tycka om mig. Det är bara ett av hur ironisk jag egentligen nog är. Ingen sa att det var lätt att vara kär, för det är det inte. Det är världens finaste känsla och världens hemskaste.

Fast jag har haft tur. Jag har haft turen att få världens finaste vänner som bryr sig och som alltid finns där. Samt världens bästa pojkvän. Så vem är jag att klaga? För jag har fått allt jag någonsin kunde drömma om. Allt!
Jag ska tänka på det nästa gång min dag blir grådassig. För jag borde uppskatta allt jag har istället för att gnälla om småsaker.

Något som jag också inte tänker göra denna gången är att glömma bort mina vänner. För de är dem som funnits där alltid! Så därför ska jag umgås med min bästa Becca. Alla borde ha en vän som henne, för hon gör en alltid glad.
Hon är en sån vän som dansar med en bara för att man ska må bra. En sån vän som ändrar låtar i bilen för att hitta någon vi kan dansa och sjunga till. En sån vän som alltid lyssnar. Så jag har haft tur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar