torsdag 14 oktober 2010

' tänkt till

Det finns så många måsten i detta livet, så mycket man ska göra och borde ha gjort. Så tänker jag efter, så har jag inte gjort någonting av mina 19 år vid liv. Så tänker jag, vad borde det vara som jag skulle ha gjort?

Vad är det jag har missat som alla andra har gjort? Vad är det jag ska göra som alla andra gjort? Borde det inte vara upp till mig vad jag vill prestera av mitt liv? Vad jag vill få ut av det? Inte vad andra ska få ut? Jag vill inte göra allt som alla andra har gjort? Då berättar jag bara vidare på andras historia. Jag vill skriva min egen. Även om jag inte reser jorden runt, blir stenrik. Så vill jag bara vara jag. Kanske har jag inte världens roligaste historier att berätta för mina barn, fast jag hoppas att jag duger för vem jag är och inte för vad jag gjort.

Jag tror inte att en massa pengar kan göra en lycklig. Jag tror de kan göra saker mindre komplicerade. Fast jag anser att de är människor man umgås med och saker man gör som gör en lyckliga. Inte saker man har. Jag vet inte om det är så, för jag har haft turen att ofta fått vad jag velat ha. Fast om jag hade fått välja mellan pengar och personer som får mig att må bra. Så hade jag kunnat leva utan alla mina materiella saker och bara kunna umgås med dem.

Precis så tror jag om livet, jag har min dröm. Kanske uppfylls den inte, men det är iaf en dröm. En början på livet. Jag anser inte att jag borde ha gjort så mycket mer en det jag redan gjort vid 19 årsålder. Så när folk frågar mig vad jag ska göra med mitt liv just nu.

Så hoppas jag bara att de kan ge mig dessa två åren att vara ung. För jag ska också bli sådär vuxen en dag. Ha min utbildning, jobba med (antagligen ett ganska tråkigt jobb) Tycker inte alla att sitt jobb är ganska tråkigt vissa dagar? Jag ska väl också ha en unge i knäet och ha en ganska fin bil och bo i villa. Fast inte nu, jag har inte tänkt gå och dö imorgon.

Om jag förmodan skulle göra det, så antar jag att jag är ganska nöjd med det liv jag levt. Så för er som vill växa upp redan nu. Skyll aldrig ifrån er att någon tog er frihet ifrån er. För du har ett val, och jag väljer att leva just nu.

är det okej?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar