lördag 25 september 2010

' outbildade!

Vi har yttrandefrihet i Sverige, det betyder inte att man kan slänga ut vilka åsikter som hellst. Jag tycker att människor som röstade på Sverige demokraterna är outbildade. Det är männiksor som vill känner ett slags utanförskap som vill bli ett med någonting. Till de människorna vill jag slänga upp alla bilder på Judarna som blev torterade. Jag vill slänga upp berättelser och få dem att förstå vad de sysslar med.

Jag vill på sätt och vis att de ska förlora allt så att de kan förstå. Förstå hur det är att lämna allt och komma till ett nytt land. Många i Sverige är urusla på engelska. Ändå är det någonting vi hör VARJE dag. Jag kan också tycka att kommer man till ett nytt land, så är det bra att lära sig språket. Fast samtidigt om jag flytt i panik så är kanske inte det första jag tänker på att lära mig är språket. Utan det är att hitta tillbaka till tryggheten som slets ifrån en.

Det är saker som Sverige demokraterna som gör mig sömnlös om natten. Hur det kan finnas sånna människor. För sov de under historia lektionerna? Eller bär de bara en massa hat inom sig? Jag tycker ingenting de står för är bra och det är någonting jag står för.

Jag är glad att människor är olika och skiljer sig ifrån varandra. För jag vill aldrig bli en dussingmänniska som följer strömmen och gör allting jag blir tillsagd. Jag tycker det är skam att så många i VÅRT land vill bli en i mängden istället för att stå ut.

Så för er som tycker det är roligt att säga "Nu heter det negerbolle igen" Tycker jag personligen är ett monster. En människa som saknar hjärta och själ!

Det är människor som dem som gör att man ligger sömnlös.

Tack nu har jag fått sagt det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar