söndag 25 juli 2010

' you don't see

Hur vet du att det är rätt när det känns så fel?


Jag önskar jag kunde visa hela världen, hela världen hur fel det är. Ändå känns det som hela världen ser hur fel det är. Ändå säger ingen någonting, de bara står där. Står där och tittar och låter det ske. Istället går de och berättar sagan utan något bra slut. Förväntar sig att jag ska göra någonting, där finns inget för mig att göra.

Jag vet vad jag vill ha, det är vad jag inte vill ha som jag inte vet. Jag vet vad jag inte saknar, det är vad jag saknar jag inte vet. Jag vet bara vad som är rätt, rätt för mig.

Det spelar ingen roll vad hela världen tycker är rätt, ibland blir det fel ändå. Det spelar ingen roll vad som ser bra ut, ibland är det inte som det ser ut. Det spelar ingen roll, alla mina kort är lagda.

Där finns ingenting för mig att göra mer än det jag gör. Går, går min väg och tittar inte tillbaka. För jag vet, jag skrev, jag tog bilder och jag vet. Jag vet, jag vet redan det ni säger. Jag vet, jag vet och jag vet. Jag tyckte detsamma i början. Jag slutade och försökte se nya och skapa nya minnen. Då börjar folk kritisera, för det är fel. Det som är rätt för er.... är inte rätt.

Då hade det inte sett ut som det gör..... det är inte alls komplicerat.

Det är inte alls svårt, det är hur enkelt som hellst.
Jag har redan gjort mitt val, ingenting mer behövs säga.
Jag fick aldrig orden, orden jag behövde... och kommer aldrig få.

It's done.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar