söndag 25 juli 2010

' på tiden

Den här veckan börjar gå mot sitt slut... och vad har jag gjort? Gråtit över framtiden och deppat ihop över att det känns som jag är den enda som stannar kvar i denna jävla hålan. Så vad gjorde jag? Jo jag sökte en jääääävla massa på internet tills jag hittat ungefär 10 saker jag vill göra.

Det första är:

Söka jobb i sälen (som vad som hellst ungefär)

Därför jag vill komma härifrån och det är en bra möjlighet att testa om jag klarar att vara ifrån denna hålan och klarar mig själv. De är inom sverige så jag kan gå hem om jag vill.

Efter det om det nu blir så... om inte mitt andra alternativ.
Söka jobb i Norge och bo där ett tag.

Mitt tredje alternativ: Jobba röven av mig, så jag kan åka och tågluffa eller resa runt i något spännande land.

Mitt fjärde åka som au pair eller plugga i USA/England.

Mitt femte ta livet av mig och hoppas på någon bättre framtid (det där var inte ens kul jag vet) ..... men okej, listan kan bli lång. Det jag vill ha sagt är att jag måste ta tag i mitt liv. Jag som hade 1000 planer och jag har inte ens börjat med den första... lägga undan pengar (okej detta är första månaden jag kan göra det) Iaf. Har inte skickat in en jääääääääääääääääääävla sak till tidningarna (som jag lovade mig själv att göra)

Så hur bra ser det ut? Allvarligt. Jag kommer vara 50 år och det enda land jag sett är Danmark, tyskland, lite av polen, turkiet och en resa till kreta. Fan vad begåvat what about Australien, indien, thiland, usa, afrika och alla de andra länder jag hade tänkt besöka.


Godnattt :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar