fredag 16 juli 2010

' tear

Jag vet att det inte hjälper att gråta ändå gör det på sätt och vis det. Det är skönt att låta tårarna trilla fritt, det är skönt att släppa fotfästet då och då. Ibland vill jag bara sitta i min ensamhet och känna tårarna falla, för efter ett tag börjar det ljusna och en bättre känsla börjar komma. Så bara låt mig fälla några tårar.

Jag har börjat falla för många och för ofta. Alla är tack vare dig, skillnaden är att de inte hjälper. Jag mår inte bättre, det gör fortfarande ont. Ska de det? Ska det inte gå över? Om mina tårar rinner ska du vara där och torka dem, men jag sitter bara där själv.

Jag tänker på varje liten mening och sak. Jag försöker titta tillbaka om och om igen och se allt som inte var bra. Det är så svårt, för de är de bra sakerna jag minns. De som var så få, så väldigt få. Jag hade rätt hela tiden, det var bara du som inte var rätt- Ja det är vad alla säger, ändå sitter jag här. I ett ljust rum alldels ensam och känner för att fälla tårar.

Dessa tårar kommer inte göra någonting bättre, verken gårdagen eller morgondagen. Istället tuffar jag till mig och slåss mot denna världen i min ensamhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar