fredag 25 juni 2010

' du och jag, jag och du.

Någon sa att du hade en ny, älskar hon dig bättre än jag kan? Allting var svart ett tag, varje morgon varje kväll. Jag vet vart du befinner dig och jag antar att hon är med. Jag vet att det var dumt men jag var tvungen att se det. Jag stod i hörnet och såg dig kyssa henne. Jag gav mitt allt, men det är inte mig du går hem med. Jag dansar med mig själv. Torkar hon dina tårar som jag gjorde? Kysser hon dig bättre än jag gjorde? Jag vet att jag är nere i skiten, helt körd. Skrattar du åt hennes skämt, har hon tagit min plats? Så långt borta, men ändå fortfarande så nära.

Du ser mig inte, jag står alldels här. Jag kom mest för att säga adjö en gång för alla. För jag gav mitt allt men det är inte mig du tar hem. Jag dansar till sist med mig själv. Jag står rakt här, varför kan du inte se mig?

För det var ju du och jag, jag och du. Mot alla odds, mot alla andra. Plöstsligt är det bara jag... jag och musiken kvar.

Älskar hon dig bättre än jag kan?


/ översatt låttexter det mesta från robyn's dancing on my own. Sen satt blandat ihop dem i en bunte med ord :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar