fredag 19 mars 2010

' you and me

Det kan gå en vecka, en månad eller ett år. Det kommer alltid vara samma sak. Hur är det? Även om vi inte sett på ett tag så blir det så. Du kanske tycker det känns konstigt att pratas vid sådär. Fast jag kan inte hitta en enda tår när jag ser in i dina ögon. För jag kan inte be om ursäkt, jag kan inte säga förlåt när jag talar om mina bästa dagar i livet. För när jag ser tillbaka kan jag inte säga att jag är ledsen. För jag kan inte säga till mig själv att jag aldrig försökte. Så jag kan inte säga att jag är ledsen. Jag tänker inte vända om och säga förlåt.

Jag hör att du hänger med en ny, trodde aldrig jag skulle vara den som frågade. Nej, jag trodde aldrig jag skulle få säga det till dig. Ändå känns det som en slags läxa. Inget mer kunde, ville och skulle nu är känslorna döda för gått. Kan fortfarande inte säga att jag är ledsen. Du är fortfarande en av de finaste, men det blir itne svårt att falla tillbaka. För jag i tankarna vet jag att det vi hade var magiskt, men jag har sagt adjö till det som var kvar av oss. För jag försökte så kan inte säga att jag är ledsen, så inget förlåt.


Hade glömt Erik Segerstedts låt can't say i'm sorry. Ändra lite hit och dit :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar