söndag 14 mars 2010

' l i e s

Jag saknar, det gör ont.
Jag berörs, det gör ont.
Jag äcklas, det gör ont.
Jag är trygg, det gör ont.
Jag vill, det gör ont.
Jag vill inte, det gör ont.
Jag älskar, det gör ont.
Jag hatar, det gör ont.
Jag tänker, det gör ont.

Du ljuger, jag ljög.
Du vill, jag vill.
Du vill inte, jag vill.
Jag vill inte, du vill.
Vi bråkar, vi är sams.
Vi gråter, vi skrattar.
Vi älskar, vi hatar.
Jag bedrar, du finns kvar.
Du bedrar, jag finns kvar.
Du håller hårt, jag släpper.
Jag håller hårt, du släpper.
Jag är ensam, du är ensam.
Jag är med någon, du är med någon.
Du är med mig, jag är med dig.
Jag gråter, du går.
Du vill att jag ska stanna, jag går.
Du lovar, jag håller ingenting.
Jag förändras, du är detsamma.
Du skäller, jag tar emot.
Jag skäller, du lyssnar.
Du sover, jag är vaken.
Jag sover, du är irriterad.


Jag drömde, du var fantasi.
Du drömde, jag var verklighet.
Jag förlät, du förlät.
Jag sa stopp, fortsatta ändå.
Du sa stopp, men ville ändå.
Du tog åt dig, jag tog åt mig.

Vi dansar på vår sista dans.
Stegen är svåra men chans till romans.
För henne som är hans, går efter annan balans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar