måndag 15 mars 2010

' jo men visst.

Syster kom hit och vi stack och handlade typ mest grönskaer för det hade vi slut på. Kände mig lagom vuxen, hur kommer det sig med att köra bil och handla? Jag längtar till jag är vuxen, när man nu är det? I alla fall så åkte vi hem till mig och lagade vår favorit. Snabbmakaroner, vindruvor, majs, tomater, tonfisk, fetaost,bacon, gurkam annanas och sås. Vi brukar vanligtvis inte ha så här mycket i men jag hittade allt möjligt i skafferiet. Det var riktigt gott!!! Blev proppmätt! Ska också tipsa om min riktigt goda vitlökssås som jag ALLTID får beröm för. Ta cream fresh (vilken du vill) häll den så klart i en skål, majonös (om du vill, körde utan idag var lika gott) sedan tar du hur många vitlöksklyftor du vill ha. (brukar bara ha en) Sedan häller du salt, peppar och jätte lite socker i. Sen låter du den stå lite i kylskåpet så blir den perfekt!!

Efter det gjorde vi nästan ingenting, syster stack hem och jag vad sjutton gjorde jag? Läste bloggar och kikade på kläder som jag ruskigt gärna vill ha. Sedan var det bara att sätta andra maten i ungnen. Fattar mig inte riktigt på ungar så vråka sätta på den lite för varmt men det blev bra ändå. Mamma och jag åt, fast jag åt bara lite sallad för var fortfarande proppmätt. Sen var det bara på med träningskläderna och herrejävlar vad skönt väder det var. Träningsvärken var en annan femma, fan ta folk som säger att träningsvärk går väck av att träna. Blev i alla fall fotbolls träning i 45 minuter sen stress till styrka och kondition. Ledaren "har du ont cornelia behöver du inte göra alla övningar" ... - jag har bara träningsvärk så skratta vi alla.

Nu sitter jag här och är med än död och insåg vilket långt ilägg detta blev, herrejisse! Nu ska jag packa inför imorgon så jag slipper stressa.


armar runt mig som håller mig trygg om natten.. saknar jag idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar