måndag 15 mars 2010

' how?

Jag tittar ut genom fönstret och ser ingenting. Kan inte släppa det sista du sa till mig. Om du ändå bara kunde känna mig och ta upp din telefon och ringa mig. Säga att allting kommer bli bra. Varje val är ett nytt misstag, vad jag gör och vart jag går. Allt för att undankomma minnena av dig, men det verkar omöjligt. Jag springer min väg, men kan inte släppa taget. Jag säger nej, fast jag behöver dig så. Varje tanke i mitt huvud säger nej, men jag kan inte släppa taget. Vart jag än är allt jag ser är dig, jag bryr mig inte om vad jag behöver göra. Jag är nere i skiten och det börjar synas men jag kan inte släppa. Kan inte.

Jag sminkar mig, och går ut med dina sista ord i huvudet. Bär klänning jag hade när du gjorde slut och det känns inte rätt. Säg mig att jag blir bra igen. För det tycks vara omöjligt att springa ifrån din skugga för du hittar mig överallt. Jag bryr mig inte, jag måste bli av med dig! Jag vet inte hur jag ska klara av det, men vi kan inte komma överrens. Har aldrig velat säga hejdå, kan inte släppa. Ge mig ännu en chans, du är allt jag behöver. För varje val jag gör nu är misstag när du inte är vid min sida. Varje tanke säger nej, ändå kan jag inte släppa taget för jag behöver dig så. Jag säger att jag inte behöver dig, men det gör jag. För jag ser dig överallt och bara säg att allting kommer bli bra. Bara säg att jag kommer må bra igen.



Pusslat ihop en översättning tillsammans med mina egna ord.
Janet- let go.
Ingen speciell betydelse mer än en fin låt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar