tisdag 30 mars 2010

Du börjar upprepa allt igen sa min egen kära mamma. Jag kan se att hon är orolig, kanske hade jag också varit det. Skillnaden är att jag inte är samma person längre. Jag försökte förklara för henne att jag inte behöver dricka varje helg. Samtidigt så håller jag med henne, för det är inte det hon menar. Att jag drar mig ifrån människor igen, precis som då. Att jag går in i mig själv och stänger ute hela världen. Fast så är det inte denna gången, inte alls. Jag väljer bara andra saker istället. Fast jag har inte kommit på vad än, fast det är inte detsamma. För jag är glad, denna gången är jag glad. Inte deppig, inte nere utan glad. Så det är inte detsamma, inte alls. Jag är bara trött på att gå ut på krogen och festa för det är samma sak. De är bara ute efter ett ligg och jag är verken ute efter ett ligg eller ett seriöst förhållande. Jag vill bara spendera tid med mig för ett tag.


Au pair ringde mig idag och jag blev glatt överraskad att de verkligen tar tag i saker så snabbt! Jag gillar dem, jag gillar att dem bryr sig. Måste tyvär ringa dem ímorgon och meddela att jag inte kan komma på deras möte. Förstår dock inte hur sjutton jag ska hitta i GBG by myself. Det var höjdpunkten idag! Annars har dagen varit skit. Det kommer bli ett långt inlägg.. så om du inte pallar stick.

Jag skulle tanka idag för andra gången i mitt liv, fast första gången själv. Jag får inte ut tanklocket och det går minut efter minut. Sen kommer ÄNTLIGEN någon till bensinstationen och hjälper mig och skratta och sa att han inte heller fattade hur man gjrode i början. För man ska ta ut nyckeln, vafan?! Men dum som jag är hade jag ju satt tillbaka pump jävlen så den snodde mina 220 :- så då var det bara att hålla huvudet högt lägga in 150:- och köra därifrån. Fast innerstinne är jag en mes, för er som inte vet. Så jag ringde mamma och storböla. Inte bara för pengarna utan att jag faktiskt misslyckades att tanka. Så som vanligt kom min älskade mamma och rinde kundtjänst och fixade allting för mig. Hur fan ska jag klara mig ett år utna henne? Måste börja bli vuxen NU!


Fast kära lilla mamma du kan slappna av för ingenting är som förr. Du vet att jag föddes med dina gener och det betyder att jag är stark. Även om jag ofta gråter, så vet jag ändå om att jag är stark och det är tack vare dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar