lördag 13 februari 2010

' i don't know.

Sitter och funderar på det här rätt och fel igen. Om det är rätt för mig, men fel för någon annan vad är det då? Jag vet inte. Hur mycket får man egentligen röra om i grytan? Får man röra om det överhuvudtaget? Jag försöker komma på en bra lösning men finner ingen. Försöker backa men är redan en fot för långt, förlåt. Jag borde gå men vill jag? Jag vet inte. Det är inte rätt, någonstans vet jag de. Det är inte alls rätt, även om det känns så ibland ändå. För man kan inte ha allt kvar och samtidigt ha allt på samma gång. För de sista jag vill är att förstöra. Vänskap. Det viktigaste man har, men varför känns det så tillgjort? Jag vet inte. Inte visste jag att det skulle bli såhär, inte visste jag.

Jag vet inte, jag vill inte. Jag vill inte ta något beslut, det är inte upp till mig. Vill radera, radera så mycket samtidigt som jag på något sätt vill hålla kvar. Du lät mig gå, samtidigt som du höll kvar. Jag gick, du stod kvar. Det är fel, fel. Samtidigt höll du min hand och släppte den långt innan det. Hur kunde de vara så blinda? Hur kunde jag vara så dum?

Jag vet inte och vill inte veta. Så jag stänger ner och försöker ta en dag i taget. För i slutet sårar jag alltid någon, kanske mig själv. Nu vet jag att jag inte är ensam i alla fall. För jag såg hur någonting förändrades.. men det var inte jag.
Det är inte jag, fortfarande inte jag. Nej, det är inte jag.

så förlåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar