fredag 19 februari 2010

' alla har ett val.

Alla människor har ett val, ibland tar vi det bästa ibland det sämsta. Ibland det som får oss att förstå. Jag är en människa och jag gör misstag, men jag lär mig utav dem till skillnad från många andra. Ibland behöver man få ett riktigt slut, det är vad det är nu. Där alla känslor försvunnit och man ser klart för första gången. Inser så många saker man inte sett tidigare.
Efter en sömnlös natt så fick jag tänka och jag lät dem tänka fritt. Jag vet vad jag vill, jag vet det nu. Jag kan ge ett svar tillbaka, jag kan känna samma sak för det är okej. Det är tillåtet. Jag vet inte vad det leder inte alls, men jag slipper känna mig som en skurk. Kan andas fritt.

Det är svårt att veta när man är redo att släppa helt, men jag är redo. För det är inte längre dem sms'en jag väntar på. Inte längre det leendet som får mig att le. Ändå är det komplicerat. Eller så gör jag det komplicerat.

Jag vet bara vad jag vill och det känns skönt.


För när jag grät så var det inte du som trösta. När jag väntade var det inte du som väntade med mig. När jag pratade var det inte du som lyssnade. När jag dansade var det inte du som dansade. När min hand var fri, var det inte du som tog tag i den.
Kanske borde man förstått.. kanske, kanske inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar