söndag 3 januari 2010

' I don't know how to be fine when I'm not

Du är inte värd några tårar, ändå slösar jag dem. Jag vill vara arg, inte ledsen. Hur har en människa rätten att förstöra någon annans liv? Vem gav den rätten? Det finns ingenting i mig som tycker synd om dig. Istället vill jag bara slå dig hårt och få dig att förstå vad du håller på med. Nej, det går inte att tänka egoistiskt! Inte när man har ett litet barn, verkligen inte.

Det går inte äta kakan och samtidigt ha den kvar. Fattar du inte? Det är så att man vill skratta över hur jävla patetiskt du är. För det är just det du är, om jag hade trott på ett enda ord du sa så kanske jag hade tyckt en aning synd om dig. Fast beyder inte bryta kontaken bryta kontaken?

Vad fan gick fel? Säg mig det? För jag förstår inte.. Jag kan förstå att en kärlek kan dö ut, men det var inte det den gjorde. Det är tredje gången.. tredjegången du förstör ett litet barns drömmar om evigkärlek. För låt mig berätta...


Du vet inte hur det är, hur det är att dras emellan. Hur det är att vara två personer med två olika människor. Hur det är att ha skuldkänslor för det känns som man valt. Hur det känns att träffa nya "partners" Hur det känns att flytta sina grejer till ett nytt hus. Du vet inte hur det känns att hela tiden vara rädd att alla ska lämna en. Att man inte duger, att man aldrig dög. Att det är ens fel. Att man kunde varit bättre. Du vet inte hur det är att evigkärlek aldrig existerar.


Om du hade vetat det hade du aldrig gjort som du gör.. Jag är trött på alla lögner, trött på att man måste välja sida. För den enda sida jag väljer är de stora ögonen som tittar på mig och säger "kan du inte stanna?" För de är de ögon jag vill beskydda från hela världen om jag bara kunnat.

De är de ögon jag skulle springa igenom eld och vatten för. De är de ögonen jag skulle kunna döda och dö för. För det är den finaste lilla diamant i hela universum och hon förtjänar bättre. Hon förtjänar att få att hon vill ha. Att bli allt hon vill bli, precis allt.

Hon förtjänar inte samma uppväxt som oss andra. Hon förtjänar inte att bli lämnad..


Jag önskar att jag inte kände såhär.. men det är precis så jag känner. För första gången har jag förmågan att bestämma själv. Göra mina egna beslut och jag har tagit dem. Du är inte värd att gråta över, för du har ingen annan att skylla på än dig själv.

En gång är en gång, men tre är tre. Du satt dig i båten själv och nu får du ro den själv.


I don't know how to be fine when I'm not - för det är inte okej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar