fredag 11 december 2009

' lita på varandra.

Varför är det så svårt att lita på någon. Att lita på att den personen håller sitt löfte, eller att lita på att den personer kommer att vara trogen. Att lita på att den personen stannar kvar. Egentligen borde de vara det lättaste i hela världen att lita på någon. Ändå är det så svårt!

Jag satt och funderade igår om det är osäkerheten på sig själv, som smittar av sig på andra? Eller det är deras sätt att vara som gör att man har svårt att ha förtroende på den personen. Jag har inte kommit på vilket det är.. Jag tycker bara det är synd att det är som det är.

Jag önskar själv att jag hade kunnat lita på fler människor, men jag försöker. För vad jag har kommit fram till är att jag hellre låter dem bevisa mig rätt än inte ens försöka alls. Om de visar sig att man inte kan lita på den personen har de ju också bevisat att det inte är rätt. Vad det än är..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar