lördag 26 december 2009

' ??

Why does he give a damn about me?

Hur mycket man än försöker döja det, så bryr man sig. Även om jag önskar att jag inte gjort det. För det är precis det jag gör, bryr mig. Men så kommer vi dit igen? Varför bry sig om någon som inte bryr sig tillbaka? Jag har länge funderat över det men aldrig kommit på något bra svar.

För det är just det, det gör fruktansvärt ont att bry sig om en annan människa som skiter totalt i en. Att finnas där för någon som aldrig finns där för en. För finns det något värre när man behöver någon och den inte är där? Jag tror inte det.

För hur ska man älska någon, som älskat någon förut? Hur ska man ta den platsen? För ibland tänker jag mer på henne än på dig. Hur ska man få de ögonen att se en på det viset? När ska man fylla ut den plats som redan är full? För hur mycket man än blundar så är det där. När ska man bli förstahandsvalet istället för andrahandsvalet?

För jag minns så väl hur hon blev presenterad, för lät du henne komma närmre? För jag minns så väl. Försöker stänga av och inte bry mig.. men det är just det jag bryr mig.

Lika mycket som jag brydde mig då, bryr jag mig nu.


( Texten har ingen speciell betydelse, det är en gammal text jag ersatt med citat osv )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar