fredag 26 juni 2015

' Ja men ni vet..

Jahapp. Har inte skrivit på ett tag. Har inte riktigt vågat. När jag väl skriver så vill jag skriva allt. Få ur mig allt, bli fri. Ibland går det inte. Det finns människor som kan bli sårade och jag vill inte det. Mycket har hänt. Jag var duktig och gick ner nästan 10 kg. Sedan åkte vi till Stockholm och all jävla motivation försvann. Så gått upp 5 kg och vågar inte mäta mig för jag är rädd för vad det ska visa. Så över 6000:- åt helvete.. Ja vad ska jag säga? Så typiskt mig! Den senaste tiden har jag eller har väl fortfarande. En jätte identitetskris. Vet inte riktigt vem Cornelia är längre. Försöker hitta en balans mellan gamla jag och nya jag. Det är svårt, för jag vet inte riktigt vem av dem jag gillar mest. Jag gillade aldrig hon som drack sig redlös varje helg. Men jag gillade hon som hade självförtroende och trodde på sig själv. Har tappat det mer och mer. Vet inte riktigt varför. Kanske för att ingenting blev jag som jag planerat men samtidigt så blev allt det? Jag ser mig med två helt olika liv. Men vet inte vilket jag mest vill ha. Vilket liv som är mest mig. En dag i framtiden vill jag ha barn. Inte nu, absolut inte nu. En dag vill jag ha hus. Kanske nu, kanske om flera år. Vill resa, vill se världen. Vill till USA upptäcka mig själv och allt som finns. Andra delen vill ha hus, ett fast jobb en trygghet. Nu har jag fått det mesta, ändå är jag inte nöjd. Känner mig fast. Är så otroligt lycklig över mitt jobb som jag älskar. Men jag känner mig fast i denna hålan. Som att det inte är här jag ska bo. Ändå är det det? Fan vad flummigt det blir. Ja jag vet inte... Jag vet ingenting längre. Jag måste ta massa beslut men ingenting känns rätt. Vem är jag? Vad vill jag? Fan.. tiden bara går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar