tisdag 6 januari 2015

' Välkommen

Hej till er trogna läsare, hej till er nya. Nu ska jag försöka blogga regelbundet. Mestadels om min resa till ett hälsosammare liv. Fast ni känner väl mig? Självklart kommer jag dela med mig om så mycket mer. Jag är ju en människa som helt enkelt måste skriva av mig. Så här är vi. Dag 5 alltså. Jag har varit utan socker alltså godis och läsk i 5 hela dagar. För många av er är säkert detta skrattretande. 5 ynka så dagar! Men jag har varit så jävla sockerberoende. Att jag drack minst 1l läsk om dagen. Antagligen så drack jag betydligt mer. Men låter ju bättre att säga 1l. Så vi säger det okej. Åt inte så mycket sötsaker, men den här jädrans läsken. Nu är den borta, jag har ersatt den med vatten och citron. Nu ska bara juicen på morgonen bort, sakta men säkert går det. Så vad ska hända nu då? Det ska jag berätta. Jag har börjat lite i förväg för att jag inte ska få en chock den 26 Januari. Vad jag gör nu är; Äter bara 1 portion. Vanlig kost, men bara något lätt till lunch. Så som soppa och sallad. Om detta är "rätt" det vet jag inte än. Nu går jag ca 1h om dagen. Tränat lite gym och framförallt håller mig ifrån socker. Detta är bara uppvärmningen till vad som komma skall. Den 26 Januari börjar jag min resa med Nico. Han ska hjälpa mig komma i form. Han lägger upp ett mat/träningsschema som jag sedan ska följa. Hur detta ser ut har jag ingen aning om. Det jag vet är att jag inte får dricka någon alkohol och ska ut och gå i 2h dagligen. Jag är så jävla redo. Fan vad jag vill känna känslan. "Fan vad jag ser bra ut" "Den klänningen sitter så jävla snyggt". Det var längesedan jag kände så sist. Det spelar liksom ingen roll vad alla andra tycker osv. För man måste känna det själv. Så hur mycket ska jag gå ner? Jag kan inte säga en direkt siffra. Jag har en siffra i hjärnan. Men jag vet när jag är nöjd. Jag vill gå ner ca 15-20 kg. Jävlar vad mycket säger ni. Men det är det inte. Enligt min längd så är det så mycket jag ska ner. Men jag bryr mig inte så mycket i siffran i sig. Det jag vill se skillnad på är cm som ska försvinna. Sen vad jag landar på för vikt. Det är för mig skitsamma faktiskt. Men självklart är det roligare att säga en lägre än en hög siffra. Så jag hoppas ni är med mig. NU BÖRJAR VI. Imorgon ska jag berätta mina cm och vikt... Ångest över det. Sjuk ångest att jag kommer dela detta med...? Hur många vi blir får vi se. Men jag är så jävla redo! Jag ska också lägga upp månadsbilder..... USCH, okej det lovar jag fan inte. VI får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar