onsdag 14 augusti 2013

' skinny

Det är så fruktansvärt tråkigt att det ska ta så lång tid att bli smal. Men så liten tid att gå upp. Jag har aldrig varit så stor som jag är nu och jag gillar det inte. Jag känner mig klumpig och tjock. Det är vad JAG tycker. Sen vad alla andra tycker... Ja, ni är världens finaste som säger annat. Fast JAG tycker att jag är stor. Det spelar ingen roll hur stor/liten du är. För om man inte känner sig bekväm i sitt eget skinn. Ska man inte göra någonting åt det då? Jag vill älska mig, för mig. Jag vill kunna ha underkläder på mig och känna mig sexig, vacker, självsäker. Nu, nu känner jag mig jätte obekväm. Det är inte jag som står i spegeln. Det är inte jag på bilderna. Det är en annan. Hur kunde jag låta det gå såhär långt?! Jag anser att så länge man känner sig bekväm i sig själv så ska ingen annan säger om du är stor eller liten. Men om man hela tiden klagar på att man känner sig tjock och stor och inte gör någonting åt det. Då blir jag trött! Inte fan har jag motivation varje dag? Ibland vill jag bara ge upp.. Men för vad? En påse chips och dipp? Det är ingen dans att gå ner det är ett helvete och man måste verkligen bestämma sig. Jag har länge klagat på min vikt. Men inte gjort någonting åt det.. Och nu vill jag verkligen. Så kan jag, kan du! Det tar 9 dagar för dig att bli av med sockersuget. 2 veckor att bli av med allt socker. Jag lovar du kan om jag kan. Jag drack nästan 2 l cola om dagen. Jag fick ont i huvudet om jag inte drack det. Nu har jag inte druckit vanlig cola på jag vet inte hur länge.. 4 veckor? Jag dricker ColaZero knappt en gång i veckan. Då också max 3 glas! För man kan inte svälta sig själv. Man måste unna sig LITE! Men då också LITE... För annars pallar iaf inte jag. Men nog tjatat om det..Vi får se hur det går. Den 9 sep har jag satt mitt första mål. Nu har jag ungefär 3,5 vecka att ge gärnet med träningen. Kosten har jag varit duktig med men inte hunnit eller nej orkat träna när jag jobbat så mycket.. Hoppas du också är med :) PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar