torsdag 23 februari 2012

' wish

Jag trodde för en längre tid att jag bara behövde en sak för att vara lycklig. I månader gick jag och trodde att om jag bara fick det så. Så skulle allting annat runt omkring mig bli klart. När jag fick det bara för några timmar insåg jag att allting blev så mycket suddigare. Ingenting var klart längre. För jag insåg att det jag ville ha så länge inte längre fanns. You can't lose something you never had. Jag antar att man kan beskriva det så.

Nu ser jag kanske klarare än jag gjort på över ett år. Jag är hellre ensam än att försöka vara lycklig med någon som gör allt för att göra mig olycklig. Även om det innebär stora viktiga beslut som kommer förändra allt så är det okej.

För det är det här jag vill. Jag vill leva det liv jag alltid drömt om. Även om det innebär att offra vissa saker. Det här är vad jag vill.

Så nästa gång ska jag komma ihåg vad det är jag vill när det kommer. För då ska jag sparka det i röven och be det att fara och flyga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar