onsdag 28 december 2011

' rumour has it she ain't got your love anymore.

När ögonen är så trötta att det bara är svårt att hitta rätt bokstäver.. Snart är den sista dagen på året här och jag har försökt ignorera det ett tag nu.
Men jag har 3 dagar kvar. 3 dagar kvar att ta beslut, tre dagar kvar att se över mitt år och 3 dagar kvar till ett år med ny möjligheter.

Jag kan utan att blinka säga att detta året varit det bästa året i mitt liv hittills. Jag tror aldrig jag har förändrats och vuxit så snabbt någonsin tidigare.. Den 2 Januari började jag min resa till att bo själv. Jag trodde aldrig, aldrig det skulle bli såhär bra. Att jag skulle trivas som fisken i vattnet. Bara tanken på att ja kanske ska säga upp den nästa månad gör ont i hjärtat. Jag har haft ett förhållanden som lärt mig så mycket om mig själv. Vänner, pojkvän och familj. Jag har insett att man inte behöver lägga tid på saker bara för man alltid har gjort det om man inte mår bra av det. Utan att man faktiskt får radera och ta bort om man mår bättre av det. Jag har haft en av de bästa vårarna, roligaste sommaren i mitt liv och en av de jobbigaste höstarna i mitt liv. Så helt klart ett år jag kommer minnas för evigt.

Så inför 2012. Ja det är året jag ska göra något med mitt liv. Därför är tanken att flytta hem och spara pengar. Om jag inte får jobbet jag vill ha så ska jag resa. För att sedan ta tag i mitt liv och börja resan till en framtid. Jag hoppas självklart jag får jobbet i grekland. Inte för jag tjänar ett piss... men för att jag gör något. Något för min egen skull. Så jag tror 2012 kommer bli ett år för mig. Ett år då ett ord kan få mig att stanna och börja på en ny kula. Eller inget ord som får mig att ge mig iväg.

Jag vet inte än, men jag är redo att bestämma mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar