tisdag 14 december 2010

' vem ska jag tro på?

Idag är en dålig dag, de känns i varje muskel och tanke. En sån dag som jag önskade att jag sagt ifrån. Ibland är jag löjlig på det viset. Istället för att be om att vara själv så säger ja bara okej. Hela jag säger nej till att spela kort med en massa personer. Ibland vill jag bara att det ska vara jag och Hampus. För det är det aldrig, istället ska alltid en massa folk vara med. Jag har börjat sakna stunderna då det bara är vi.

Fast om jag inte säger någonting så kan det ju inte bli så. Så har väl mig själv att skylla på den punkten. Mitt jobb erbjudande har rint för tredje gången och jag har mest ignorerat. För jag vill inte säga att det inte passar mig. Jag vill bara ha ett jobb, ett jobb så jag kan ha pengar. Jag vill bara kunna uppnå något litet.

Idag är en sån dag då jag blir ledsen av att tänka på framtiden. Ledsen av att vara jag. En sån dag då jag är arg. Då mamma säger att jag kan bo hemma. Plötsligt har hon glömt hela anledningen till att jag ska flytta. Det är som hon raderat det från sin hjärna. För nej jag kan inte bo hemma. Anledningen att jag klarar bo här nu är att jag vet att ja snart kommer härifrån.

En fristad. En ställe som bara är mitt. Där jag inte behöver bjuda hem en massa folk. Ett ställe där jag kan få göra precis som jag vill. Om jag inte vill städa så behöver jag inte det. Om jag inte vill att en massa folk kommer för att spela kort behöver jag inte det. Det känns bra att jag kommer ha det. Ett ställa att rymma till när jag behöver vara ifred.

För hur svårt ska det va?
24 h bara för 24 h ?


Så vem ska jag tro på, tro på, tro på när, tro på när allt är såhär?
Så vem ska jag tro på, tro på när, tro på när allt är såhär?
Hoppas ändå på ett lyckligt slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar