fredag 19 november 2010

' regn

Idag är det regn, regn på hela världen. Den är blöt och kall. Jag lyckas inte få väck en fundering och oro ur min kropp. Det finns bara en sak jag längtar till, fast det tycks inte ske. Som om jag är fast i en oro och inte vet hur jag ska ta mig ur den. Kanske ljög jag där, för jag vet exakt hur jag ska få oron att försvinna. Ska bara våga. Jag har varit slarvig på sista tiden, slarvig med allt möjligt.

Jag som brukar ha koll, har inte alls haft koll på sista tiden. Saker har hänt som jag inte har en aning om att de har hänt. Saker har sagts som jag inte kommer ihåg. Idag är en dag jag funderar, funderar på allt och ingenting.

Tänk om, ja tänk om.
Ibland undrar jag hur korkad man egentligen får vara?!
Hur fan kunde jag glömma!
Glömma det som ska vara det viktigaste i mitt liv just nu.
Cornelia Karlsson i ett nötskal! Slå mig på käften någon.


Nu ska jag bli klok igen, så snälla någon där uppe.
Gör så att jag ändå är klok, klok du vet KLOK.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar