tisdag 28 september 2010

' några timmar

Allting kan förändras på några timmar och några sekunder.


Man kan plötsligt bli ersatt, lämnad eller be the top of the world. Allt på bara några timmar. Fast jag försöker att inte oroa mig för morgondagen eller dagen därpå. Om man inte har några förväntningar, så går heller inga drömmar i kras. Fast jag skulle väl ljuga om jag inte har drömmar. Jag har byggt hela livet på drömmar, fått dra sträck över några och se andra bli sanna. Jag tror att om man inte vågar drömma, så vågar man inte förlora.

Jag har förlorat men också vunnit. Så jag antar att det är okej då, okej att tappa fotfästet då och då för att sedan gå upp på toppen och visa sig själv att man klara det. En bra comeback är alltid den bästa.

Så istället för att deppa ihop totalt över framtiden så har jag tänkt göra någonting åt det. Det hjälper inte att sitta och skriva på en blogg.. jag kommer ingenstans då.

Så jag sätter mig själv ut där så får vi helt enkelt se.
Antingen slutar det med tårar av sorg, eller tårar av glädje.

"Jag säger hellre för mycket än för lite"

För vem vill vara ett andrahandsval när man kan vara ett förstahandsval?
För vem vill bli ersatt, när man kan ersätta?
För vem vill vara någon annan, när man duger som man är?

IS SOMEONE GETTING THE BEST, THE BEST, THE BEST OF YOU?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar