måndag 13 september 2010

' bättre sent än aldrig

Varit ganska dålig på att blogga men det ska bli ändring på det. Nu kör vi på lite mer öh "allvar" Ska försöka med ett inlägg varje dag (jag vet att ja kommer misslyckas) En dag ska jag berätta hur Turkiet var men det orkar jag inte göra just nu. Istället ska jag berätta att jag börjat på min dietfit dag och det nu ska hålla i sig.

Så idag åt jag grovt bröd med ost och gurka (inte speciellt nyggigt) Sen åkte vi till willys och inhandlade nyttigheter. Sen blev det lax med potatis och vatten. Jag är ingen som sktier i kolhydrater och sånt jävla trams. Jag gick ner 10 kg på 4 månader genom att äta precis vad fan jag ville (nästan) okej fan där ljög jag lite. Jag kunde inte äta snabbmat och as fet mat varje dag. Men jag åt det en gång på helgen som jag också åt godis och drack läsk. På vecko dagarna åt jag vanlig kost men försökte tänka på vad jag fick i mig ändå sen tränade jag huuuden av mig. Vill man så kan man, jag vet att många tänker - visst att du gick ner 10 kg på fyra månader jag trodde inte på det heller men det är sant. Jag tappade 8 cm på magen 6 på rumpa och låren kommer jag inte ihåg. Det tog mig 2,5 månad innan jag såg resultat och det var inte mkt på vågen utan på mina kläder. Jeans som suttit tighta blev slappa och så vidare. SÅ man ska inte stirra sig blind på den äckliga vågen. För sen en dag så wooops var två kg borta coh så fortsatte det. För det gick över en månad innan jag gick ner 2 kg. För träning bygger muskler på ställen där de blivit slappa.

Så därför vet jag nu att jag kan klara mitt mål till jul. 7 kg ska bort. Eftersom jag gick upp 5 kg i sommras så har jag alltid Mitt mål är egenltigen 10 men jag tror inte jag klarar det emd jobbet upptill.

Jag ska väga mellan 50-52 sedan. (vissa kommer säga att jag kommer se ut som en anorektiker) NEJ! Jag är 158 cm lång, skulle någon på längre 165 väga så, så är den SMAL. Jag är normalviktig, inte under och inte över. Så nu börjar det på allvar. Jag har gjort det innan, jag klarar det igen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar