måndag 12 april 2010

' fin tanke.

Ibland spelar det ingen roll hur mycket man pratar om någonting. För det kommer aldrig förändras. Lite så känns det nu, som om man är fast. Jag kan inte förklara så mycket mer, har inte fler ord att berätta. Jag står för vad jag tror på och jag börjar tappa tron på detta. Där finns faktiskt ingen annan som kan ändra det än du..

-

Ibland när jag får dåligt samvete eller har gjort något fel eller ibland? Nästan alltid så erkänner jag och ber om ursäkt. Precis det gjorde jag för ett tagsedan. Jag skickade iväg ett sms, eftersom skriva är det jag är bäst på. Jag förväntade mig inget svar så det var tyst i flera dagar till.. till vi båda insåg att vi är precis likadana. Vi bryr oss inte om efternamn eller livet innan. Utan en dag i taget, inget mer. Vi skrattar åt samma skämt och vi spelar samma spel. Flyttar jag min pjäs är han inte sen att flytta efter. Det gör det hela lätt, väldigt lätt. Vi skickar till varandra när saker blir jobbiga och ensamheten lite för stor. Vi skickar till varandra när vi inte har andra att skicka till. Vi är ärliga och säger vad vi tycker. Ändå finns där fler än ett fel. För vi borde inte skicka till varandra, vi borde inte sova ihop för att slippa sova ensamma. För vi borde inte slösa tid på varandra när där inte finns några känslor alls. Vi borde inte ge varandra tid som andra borde få istället.

Därför sa jag nej idag. För jag skrev förra veckan att jag bestämt mig för vad jag vill. Får jag inte det så var det okej, så är det. Jag trodde någonting skulle brista idag men det var helt. Sen titta jag åt höger och det brast. Då insåg jag att jag valt helt rätt. Helt rätt med att får jag inte det så vill jag inte ha något annat nu heller. Så jag tittade ner på min mobil och insåg att jag funnit mig en av de bättre människor som finns. Fast att den personen alltid bara kommer vara en vän utan ett efternamn och ett tidigare liv.

För det har slutat göra ont, det är över helt nu.
Jag är redo för nya sår att öppnas och om jag inte ger mig ut där så kommer jag ångra mig bittert senare. Jag kan alltid lika ihop ett sår, så jag är redo.
Redo att ge vad som behövs för att få vad jag vill ha!


Godnatt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar