lördag 27 februari 2010

' lucky




Jag är en sån som tror att det är farligt att säga högt att man är lycklig. Fast jag är lycklig. Vet att jag skriver många inlägg där man kan tro att jag är olycklig. Fast så är det inte. För jag vill påpeka att på mina 18 höstar har jag aldrig mått så bra som jag gör just nu. Det låter som jag hittar på, men det är sant. Varje höst brukar jag bli jätte deprimerad och vintern är ännu värre. Men så var det inte nu, har inte varit och är inte. Jag är glad, för första gången så behöver jag inte ljuga för jag mår bra och det är riktigt, riktigt bra. Jag är nöjd med mitt liv, stolt över de saker jag presterat än så länge. Visst finns där saker jag skulle vilja förändra och att de hade blivit bättre. Så är det väl alltid? Men i helhet är jag jätte nöjd.

Det känns som mitt andra liv precis börjat mitt liv där en framtid ska byggas. Alla arbeten ska bli färdiga sen är jag redo att ge mig ut i världen. För första gången tror jag att jag kan klara det. Jag vet inte vad det är än, men någonting är det. Jag skrev häromdagen att det inte alltid är bra att ha tur. Det står jag för, jag har haft väldigt mycket tur i mitt liv. Små saker som förändrat mycket. Ibland är det bra att få kämpa för att få någonting, för då betyder det mer. Oftast har jag fått det jag pekat på, eller har saker slagit in ändå på ett eller annat sätt. Det gör mig lyckligt lottad och det ska jag vara väldigt tacksam över och tro mig det är jag.

För jag vill att ni ska veta att jag klagar på pyttepytte små saker. Kanske för jag inte har så mycket annat att klaga på och det i sig är väl ganska sorligt. När det finns andra som har 1000 gånger större problem en mina. Så nu skriver jag det. Jag är riktigt lycklig, glad och bara glad.
-

Idag slapp jag vara taxi, så har varit med mamma hos hennes vännina. Kanske låter det tråkigt en fredagskväll. Jag? Jag har absolut inget emot att ta de lugnt då och då. Så jag tyckte det var skönt, riktigt skönt. Imorgon ska jag upp i tid och gå väck allt äckligt jag åt idag! Sen blir det till jobbet och få min lön. Sen är det bara hem och sova sen iväg till jobbet igen.

Nu längtar jag till nästa helg.. bara en liten sak som ska slå in .. tro mig då kommer jag vara helnöjd och inte klaga på någonting på iaf den veckan.


- det är de små detaljerna som gör de stora. Har aldrig varit den smartaste i klassen men aldrig den dummaste. Fast vissa saker måste jag erkänna är det för jävla bra på. Jag vet att vissa håller med mig ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar