måndag 15 februari 2010

' how to know when to let go?

Du kan inte bara komma och vända hela min värld upp och ner och tro att jag ska förstå. För jag förstår ingenting. Allt jag vet är vad jag hört, du säger att jag får tro som jag vill och att det inte är så. Ändå blir du arg när jag tror vad jag tror. Du sa att det inte skulle bli såhär, ändå är det precis så det är. Jag försöker förstå och förstå, medan du inte lyssnar på ett enda ord jag säger. För hur ska jag förstå när du inte ger mig något att förstå? Hur ska jag se, när där inte finns något att se? Du är inte ensam om att tagit de stora steget, men ska det säga allt? Jag ber om mycket, men så gör du. Jag vet inte om jag kan, inte så som du.

För när vet man att man släppt taget? Är det när man önskar den andra lycka men ändå får känslan att någon sticker en i magen när man ser den gå vidare? För samtidigt har man släppt, samtidigt som man håller kvar. Eller kallar man det bryr sig? För jag kan inte bara glömma.. glömma och radera och kan du ta det? För jag vet inte om jag kan, kan göra så.


Jag ger mig själv huvudvärk-


Jag bryr mig inte, samtidigt som jag bryr mig. Det är mitt största problem. Så nu ska jag svettas i 2,5 h med styrketräning och kondition. Kanske kommer jag på ett sätt som får allt att fungera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar