torsdag 12 november 2009

' huh

Vi människor är de elakaste djuren som finns..

För övrigt så sänder jag en tanke till han som blev knivhuggen till döds idag, samt hans familj.

Är inte världen bra sjuk? Så när ska vi komma på ett sätt att bota den? För jag tror då inte jag är den enda som är mörkrädd om nätterna. Jag blir rädd när jag tänker på framtiden, för en dag kommer ett kärnvapen hamna i helt fel händer och världen kommer försvinna.

Att ett land ens vill ha kärnvapen.. respekt?

Det är något av de mest feltolkade orden som finns.. för jag får inte respekt av en människa jag är rädd för. Respekt får jag för någon som både är ödmjuk men ändå bestämt, någon som gör vackra saker så som fula. Någon som vågar vara sig själv, men inte trycka ner andra. Någon som vågar tala, men inte köra över. Någon som vågar förändra, men inte till det värre. Någon som kan älska, men även ogilla. Någon som kan finnas, men ändå ge en utrymme. Respekt är något man förtjänar, inte något man tar.

Har jag fel? ... kanske, men det är i alla fall mitt sätt att se det på.

2 kommentarer: