torsdag 5 november 2009

' äcklas?

Jag är så arg, så ledsen och så besviken. Idag har det blivit många inlägg men detta kan jag inte skippa.. för vem är hon, att säga något sådant?

Jag trodde att 2009 skulle de vara fritt att älska vem som hellst. Att människor inte skulle göra så stor sak av att någon är lesbisk, bög, bisexuell, tilsammans med någon som är 10 eller 20 år äldre. Tydligen har vi inte kommit så långt i samhället. Det sägs att "kärlek inte har några gränser" tydligen så har de det enligt vissa människor. Jag blir så arg, så irriterad och så ledsen på dessa människor.

Mina fråga är: Vad vet de om kärlek? För har de aldrig någonsin varit så förälskade att det gör ont i hela kroppen. Men när man ser den personen försvinner alla ens bekymmer och man känner bara trygghet. Aldrig kunnat ligga vaken en hel natt bara för att få titta på personen som får ert hjärta att slå? Aldrig känt er helt betagen av någonting den personen säger. Att ett ord kan få hela er dag att bli ljus och fin? För det har jag, det är så jag känner just nu.

Om han var ett år äldre, hade jag säkert känt så, även om han var 20 år äldre hade jag fortfarande känt så. För det är inte åldern jag är kär i det är honom. Honom som får mitt hjärta att banka fortare än någon annan. Så vad har åldern med att göra hur en person är?

Jag kan inte förstå hur hon eller han tänker? Om jag hade varit 10 år äldre så tror jag inte lika många hade höjt på ögonbrynen. Självklart är det nu mitt liv börjar, men vem säger att det inte kan börja tillsammans med honom? Jag har fortfarande mina drömmar och planer om framtiden, det är bara det att jag inte behöver ligga och funderar över om där finns någon där ute som förstår mig. För nu vet jag att där finns.

Jag blir ledsen, ledsen att hon använder ordet äcklas. För jag blir rädd, över att hon inte förstår. Att hon bara kan se siffror, istället för vad jag känner. Jag blir rädd över hur hon inte kan förstå när hennes mamma är tillsammans med en 10 år yngre kille. Äcklas hon då med? eller är det helt plötsligt inte samma sak?

Eller han som inte tycker det är klokt, att det är helt sjukt. Snälla säg mig vad är sjukt? Man kan väl inte hjälpa vem man blir kär i? Ska jag avstå kärlek enbart för de skiller oss 11 år. Att han för 11 årsedan tog sitt körkort medan jag lärde mig + och - ? Det är som att jag skulle älska min lillasyster mindre eftersom det skiljer 11 år på oss och bara fyra med min älsta. Hur kan man ens säga så?

Jag älskar min lillasyster lika mycker för att hon är 7 och jag 18. De som säger att vi inte kan ha något gemensamt? Jag vet ingen människa jag har så mycket gemensamt med. Det kan även vara skönt att vara med någon som ser saker och ting ur mitt perspektiv som inte enbart bryr sig om hur många de haft sex med.

Eller vad deras vänner och kompisar tycker, eller hur mycket de drack i helgen. Självklart finns det undantag, men många killar jag känner som är i min ålder har jag ingenting gemensamt med, det finns också många, många 29 åringar som jag heller inte har något gemensamt med.


Jag tycker som såhär, att människor ska inte lägga sig i andras liv så länge personerna inte mår dåligt i fråga och jag har aldrig mått bättre än vad jag gör just nu. Aldrig varit gladare, eller kännt mig tryggare. Så istället för att uttala sig till andra så kan de komma direkt till mig så ska jag få dem att förstå hur jävla förälskad jag är i Henrik och att han är anledningen till att jag ler den mesta tiden av dygnet och ingen annan.

För er som tycker att det är helt sjukt, så tycker jag att det är helt sjukt att ni hänger upp er på några jävla siffror. För jag hoppas att ni inte slänger undan än kärlek för dess ålder. "För man kan inte hjälpa vem man blir kär i"

1 kommentar:

  1. Som vi sa på engelskan, nu i "ungdomen" märks det. Är man 20 och dejtar en 35 åring är det absurt. Är man dock 60 och är gift med en 75 åring, är det ingen som påpekar något. För det är ju "normalt". Sån jävla dubbelmoral så det inte är sant. Skit i dem som sa det Cornelia, dem har tydligen inte tänkt igenom riktigt ordentligt.

    SvaraRadera