måndag 24 oktober 2011

' what about me?

Varför är du inte här?
Du som påstår håller mig kär?
Vad var det som gick så fel?
Hur får jag dig hel?
Varför är det så tyst?
Varför finner du ingen lust?
Vad gick egentligen snett?
Det kändes ju så rätt.
Hur ska jag nu hitta hem?
Det känns som om jag nu bara kommer i kläm.
Ingenting blir längre som jag vill,
säg mig vart ska jag ta mig till?
Jag kan gråta, men du kommer aldrig mig förlåta.
Jag kan säga saker jag aldrig sagt.
Ändå alla dina känslor du lagt.
Du ville veta alla mina brister,
de är tack vare dem jag dig mister.
Så säg mig bara hur, hur jag ska komma över denna mur?
Jag måste dig komma över,
det är vad jag behöver.
Det spelar egentligen ingen roll,
för efter varje sms är jag på noll.
Du kan inte komma och gå som du vill,
För det räcker inte till.
Älska mig eller gå, mellanting kan jag inte förstå.
Säg att du kommer finnas här, även när du är där.
Älska mig som mest när jag inte förtjänar det.
För jag älskar dig och det du vet.
Lämna mig inte mer till tårar,
dina handlingar sårar.
När du skriker dig hes, och säger åk och res.
Jag borde sagt stopp, men jag hade hopp.
Hopp om att allt skulle bli bra, nu säger du åt mig att dra.
Att jag hos dig ingenting har kvar,
Att du med mig är klar.
För du kan inte ena dagen be mig att stanna,
För att sedan kyssa mig adjö på pannan.
Jag måste sluta lossas, att du inte mig krossar.
Jag borde gå, du vill ju ha det så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar