måndag 12 september 2011

' I go back to... all the time.

Letar efter de där orden som skulle förändra allt. Fast jag bär dem inte. Jag kan inte säga att jag vill att du ska stanna kvar för jag vill inget annat än att du går. Går från alla mina tankar, går från alla mina drömmar. Bara går. Jag vill inte ha dig där längre. Jag vill inte.

Jag vill att du går och lämnar mig ifred. Det är inte du som ska vara där inne. Du får mig att gråta mer än du får mig att le. Du får mig att känna att jag inte duger. Du får mig att känna mig tråkig. Du får mig att ifrågasätta om jag är den du vill vara med. Så jag vill att du går och aldrig mer kommer tillbaka. För jag kan inte vara din svarta fläck. Jag kan inte vara så som du vill. Jag vill kunna ställa mig upp och säga precis som det är. Jag vill kunna sitta och prata med en främling en hel kväll och ändå somna i dina armar. Jag vill kunna skratta utan att du tittar skumt. Jag vill kunna vara jag och att du ska vara okej med det.

Så snälla gå, jag vill inte ha dig här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar