söndag 3 oktober 2010

' too little too late

Ibland är det fel att vara för snäll och vissa människor utnytjar det. Det gör mig arg, riktigt arg.


Jag hatar på sätt och vis min telefon på helgerna, för den piper till av sms från människor som enbart hör av sig på helgerna när de känner sig ensamma i alkoholensrus. Jag hade tyckt det var okej om de bara hörde av sig på vardagarna också. För är det inte det vänner gör?! Hör av sig? För det är just det vi är. Vänner. Jag blir arg för där sitter jag och skäms, skäms över att få sms. För det ser dumt ut, det ser ut som jag har någonting med de personerna. Som om att jag håller på med dem. Så där sitter jag och tittar på film med han som jag faktiskt tycker om på riktigt.

Hur förklara man sig? Jo det är såhär dessa tre hör enbart av sig när de har druckigt. Istället svarar jag snällt tillbaka. Men jag blir arg, arg på hur de behandlar en. Som om man inte räcker till om de inte har sprit i kroppen. För inte fan ska man kalla sig vän då heller. Inte ska man heller gå och tro att det kan bli "något" säga till folk att vi har "något" för vänner är allt de kommer och bli och vara.

Jag är bara trött på att vara någon folk tycks kunna skicka vad de vill till när de druckigt. Jag är trött på att bli utnytjad bara för att jag är snäll.

Annars hade det varit en bra lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar